Additional questions on form 751-SD
Hi Valérie
I have a question regarding the form 751-SD - we filled it out and sent it back to Direction Generale des Finances Publiques.
Under 3 ‘Caracteristiques des locaux affectes a votre activite’ we declared that we use around 100 m2 for our Chambre d’hote business (that’s basically the 1st floor with two big guest rooms).
Now we got back the following questions to be answered
- Quelles sont les prestations fournies aux hôtes parmi les suivantes ?
- petit-déjeuner
- nettoyage des locaux durant le séjour (en dehors du jour d’arrivée et du jour de départ)
- linge de maison fourni durant la durée du séjour à l’ensemble des hôtes
- service de réception même non personnalisé de la clientèle
- En dehors des deux chambres privatives que vous louez, les hôtes disposent-il d’autres espaces ?
- Durant l’année, occupez-vous à titre personnel les chambres d’hôtes et/ou les espaces mis à la disposition des hôtes?
Could you help me understand why this is important? What is the impact?
Do these services go beyond the usual chambre d’hote standard? Is it from a tax perspective a disadvantage to e.g. let guest use the living room (or the other way round, would it be an advantage?)
(with the micro-entreprise we had chosen the tax option ‘option pour le régime micro-sociale simplifié’, so tax shoud be calculated on the revenue on a quarterly base).
Thanks a lot for your help on this
Best
Sylvie